Snapchat verovert gebruikers met gekkigheid

0

Ik ben wat op Snapchat aan het ronddollen. Zo ben ik aardig onder de indruk geraakt van de gekkigheid, maar ook de slimme dingen die je ermee kunt. Zelf kom ik nog niet op gang, omdat ik de handigheid nog niet heb. En wat ook tegenzit, is dat maar weinig vrienden erop zitten. Niet gek, want het is echt een jeugd-medium. Hoe dat komt?

Door de best wel slappe humor en lol. En de zelfspot.

Waar Instagram gaat over moooooie plaatjes en de perfecte lifestyle, gaat Snapchat over The Joy of Life en ook: jezelf niet al te serieus nemen. Wat je tot nu toe op sociale media niet op deze manier zo tot uitdrukking zag komen.

Ik volg bijvoorbeeld @girlwithnojob en raak via haar op de hoogte van het lamlendige uitgaansleven en de stierlijke verveling van jonge twintigers in de USA. Dat is heel wat anders dan jezelf steeds als tof & cool mens neerzetten. Snapchat gaat meer over de rauwe randjes, over dat ‘wat er echt gebeurt’.

Nieuwste hype op Snapchat: lenzen

Desnapchat nieuwste hype heeft ook een fantastisch lol-gehalte: je kunt real life ‘lenzen’ over je gezicht heen plakken, waardoor je jezelf met een druk op de knop verandert in een lilliputter, een knorrend varken, een Hollywood-ster, Hawaï-girl, of je meet jezelf een hipsterbaardje aan. De regenboog uitkotsen kun je ook nog. Wat? Ja wat ik zeg! Google maar eens op ‘throwing up rainbow snapchat’ of check mijn grandioze portretje hier, want, yeah, ik heb me eens helemaal laten gaan! Blurgh…

Curated: blog van Social Inc

Wil je echt meer weten over Snapchat, lees dan verder op deze blog van SocialInc waarin een beginnende gebruiker aan een gevorderde Snapchatter vragen stelt. Zo begrijp je al gauw wat meer van Snapchat.

Kom je er ook op? Leuk, dan kunnen we lekker gek doen met elkaar.

 

Share.

About Author

Begon een kwart eeuw geleden als journalist – meteen als freelancer. Nog altijd nieuwsgierig ondernemer in informatie. Houdt van mensen met expertise. Is begeesterd informatiedeler. Tapt spontaan ideeën. Leidt denksessies met flow.
Eigenaar KatCom (expertisemarketing), uitgever ContentFamily.nl + Content Bulletin (contentblogs), mede-oprichter Familie van i (contentschool) en fervent fotoblogger op Instagram: @DailyGreenspiration.

Leave A Reply