Zo vraag je aan klanten hoe het beter kan

0

Vragen wat er beter kanGespot in revalidatiecentrum Naarderheem te Naarden: een manier om te vragen wat er beter kan aan bezoekers en cliënten.

In een van de centrale hallen staat een tafel waar je stukken karton kunt pakken om je mening op te ventileren in de vorm van een Wens en een daaropvolgend Advies.

Lukt het je niet om zelf te schrijven (in een revalidatiecentrum nogal eens het geval) dan helpt iemand je. Vervolgens mag je je opmerking ophangen, zodat alle voorbijgangers er ook nog naar kunnen kijken om er eventueel ook wat van te vinden.

Opbouwende tips

Met deze vraagmethode krijgt de organisatie een hoop te horen. Spontane bedankjes, altijd vleiend en fijn, maar opbouwende tips als: “hang eens op wat meer plekken een kalender of klok op, zodat we een beetje bij de tijd blijven”, kijk, daar heb je wat aan voor je serviceverbetering.

Even doorgaan met vragen…

Verder is er periodiek een bijeenkomst met de cliënten, waar alle nieuwe issues die zijn opgeschreven worden besproken en: waar meer informatie los komt… “Eerst vindt iedereen alles prima en horen we lovende woorden, maar als we even doorgaan met vragen, dan komt iemand met een eerste kritiekpuntje en daarna durft iedereen wel wat in te brengen”, aldus een van de medewerkers. Dat is dus de truc: doorvragen.

 

Vragen wat er beter kan

Share.

About Author

Begon een kwart eeuw geleden als journalist - meteen als freelancer. Nog altijd nieuwsgierig ondernemer in informatie. Houdt van mensen met expertise. Is begeesterd informatiedeler. Tapt spontaan ideeën. Leidt denksessies met flow. Eigenaar KatCom (expertisemarketing), uitgever ContentFamily.nl + Content Bulletin (contentblogs), mede-oprichter Familie van i (contentschool) en fervent fotoblogger op Instagram: @DailyGreenspiration.

Leave A Reply